Respiră viața

Există un secret care te ajută să poți depăși orice situație eficient stresul, anxietatea cu care te confrunți și care este ușor de aplicat, oriunde te – ai afla, gratuit, la îndemâna oricui, fără contraindicații, cu multiple beneficii pe termen scurt și lung. 

Această cheie care te ancorează în prezent se numește respirația conștientă. Ea ne ajută să ne detașăm de emoțiile noastre, să avem o imagine de ansamblu a situației și creează spațiul necesar pentru a gestiona eficient emoțiile. 

 

Respirația 4-8-12 

 

  • Inspirăm pe nas până la 4 (numărăm în gând 1, 2, 3, 4) 
  • Menținem aerul până la 8 (numărăm în gând 5, 6, 7, 8) 
  • Expirăm pe nas până la 12 (numărăm în gând 9, 10, 11, 12) 

Facem acest exercițiu simplu, circa 10 minute, apoi revenim la o respirație normală.  Ne concentrăm pe amplitudine și permitem organismului nostru să se liniștească. 

 

Se poate repeta de 3, 4 ori pe zi sau la nevoie. 

 

Acest exercițiu simplu de respirație în 3 timp are următoarele efecte fiziologice: 

  • aduce aport suplimentar de oxigen în spațiul pulmonar, ceea ce duce la o oxigenare bună a tuturor țesuturilor (plămâni, creier, organe interne) 
  • previne boli grave cum ar fi pneumonii, bronșite prin același mecanism. Iar pauză respiratorie de 4 secunde creează o presiune negativă care este un exercițiu eficient pentru musculatura alveolelor pulmonare. Efectul secundar este relaxarea, pentru că în situații stresante, corpul nostru reacționează prin alertă, ceea ce înseamnă  respirație accelerata, puls accelerat, transpirație, etc. Această respirație o putem folosi și ca un exercițiu pregătitor înainte de mișcarea fizică pentru că este un fapt demonstrat că o capacitate pulmonară crescută duce și la o performanță sportivă înalta. 

Menționăm că multe tehnici de meditație (cum ar fi yoga) se bazează pe o respirație profundă, dar nu acesta este obiectivul nostru prin acest articol. Prin utilizarea unei respirației profunde avem ca obiectiv efectele ei utilizate în practica medicală, de profilaxie și tratament a îmbolnăvirilor respiratorii și de creștere a capacității pulmonare necesare desfășurării activității fizice. 

În timpul exercițiului de respirație putem vizualiza mental momente pline de fericire pe care le-am trăit sau pe care ni le -am dori, redirecționând mintea de la sentimentele de anxietate și teamă, și menținem atenția asupra ritmului respirator. 

Bibliografie:
https://med.stanford.edu/news/all-news/2017/03/study-discovers-how-slow-breathing-induces-tranquility.html

 

 

Write a comment

Acest website folosește cookie-uri pentru a personaliza conținutul disponibil pe acest site și pentru a oferi funcționalități, în scopurile descrise în Politica de Confidențialitate. Prin închiderea acestui mesaj de notificare sau continuarea navigării în website în orice fel, îți dai acceptul pentru folosirea de cookie-uri.